Verwachtingsvol kijk ik ‘m aan. Geruststellend knikt hij terug. De mijnheer van het reclamebureau. “Komt goed”, zegt hij. “Wij gaan het allemaal voor je regelen.” Kijk, dat boezemt vertrouwen in. Jippie, mijn bedrijfswebsite gaat er komen.
Ik heb er geen kaas van gegeten. Het lukt me nog net om zelf een pagina op Facebook, LinkedIn of Instagram aan te maken. Daarmee houdt mijn IT-kennis zo’n beetje op. Gelukkig hebben wij hier met 3 dames in huis, onze eigen IT-er. Die voorzien wij graag van onze liefdevolle zorgen. Want, de paniek als WiFi eruit ligt of ‘iets doet het niet zoals wij bedacht hadden’; het huis is te klein!
Zo was onze heer des huizes een keer op reis. Naar Amerika. Twee dagen zaten we zonder tv. Die was net nieuw en moderne tv’s kennen kennelijk updates. Wisten wij veel. Er moest instructie via de phone vanuit Amerika aan te pas komen. Van onze ‘externe privé IT-afdeling’.
Voor mijn bedrijf moesten zaken goed worden aangepakt. Je doet het tenslotte goed, of je doet het niet. Een tijd geleden moest ik de mijnheer van het reclamebureau interviewen. Voor de krant waar ik als vrijwilliger voor werk. Vol bewondering keek ik vooraf naar websites, huisstijlen en allerlei creatieve ideeën die ze op het reclamebureau Studio Bonkend ontwerpen. Nou kende ik de mijnheer, Coen, al wel. Ik liet me een beetje jaloers ontvallen dat dat ‘voor een eenpitter als ik’ wel totaal onbereikbaar zou zijn. Niet dus.
Twee weken later zat ik met een bak koffie bij hem aan de tafel. Twee weken later was mijn huisstijl een feit. En nu is mijn website dus ‘in the making’. Intens gelukkig bekijk ik het voorlopig ontwerp. Helemaal top, met ook prachtige foto’s. Daarvoor had ik een heuse fotoshoot, met heuse fotograaf Bart. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Een website dus. En die is zó mooi. Daar moeten natuurlijk de juiste teksten bij komen. En dus moet nu de tekstschrijfster zelf, teksten schrijven. Over haarzelf. Help!